מה ההבדל בין גריל גז לבין מעשנת בשר?

מה ההבדל בין גריל גז לבין מעשנת בשר?

אם אתם אוהבים בשר, או שאתם רוצים להתנסות בדרכים אחרות ונוספות לבשל מגוון פרודוקטים: חשוב שתתוודעו לשני כלים חשובים בתחום המזון. האחד הוא גריל גז והשני הוא מעשנה.

בעבר, כאשר דיברו על תכנון מסיבת ברביקיו הידועה בעגה הישראלית "על האש" או "מנגל" (מהמילה הערבית 'מנקל'), דיברו על צליית בשר, צליית דגים על האש, צלייה של ירקות, ובעצם כל מצרך שניתן לצלות.

עם זאת, כניסתן של המעשנות לחיינו בעשורים האחרונים,הפכה לא רק את הסטייק על המנגל-אלא את כל דרך החשיבה שלנו על בשר ועל הדרך לצלות אותו. אז מה צריך לדעת על מעשנת בשר ועל גריל גז? ומה ההבדלים ביניהם? הכל בהמשך.

Loading...
Loading...

אבל מה זאת מעשנה או מעשנת בשר?

מעשנה או 'מעשנת' היא מוצר שנועד לצלות ולעשן מזון על ידי טכניקת עישון. המוצר הוא בעצם תא סגור וחם בו מניחים את המזון שעות רבות, תוך התבססות על שיטות עישון ושימור מזון שהיו נפוצות לפני מאות שנים! השימוש במעשנה מקנה נתחי בשר עסיסיים ואוכל רך וטעיםוכן גם משובח הרבה יותר. לכן רבים משתמשים במעשנה עבור עישון מגוון רחב של מאכלים: עישון עוף, בקר, נתחי בקר, ירקות, פיצוחים, עוגות וכדומה – התוצאה מטריפה בטעמה, גם אם דרוש לכך יותר זמן והשקעה.

ומה לגבי גריל גז?

גריל גז נועד כדי לייעל את העבודה בעת צליית בשר על האש. בעבר,היו רבים משתמשים במנגל המסורתי הקטן ליצירת להבות וגחלים עבור צלייה.כיום, גריל גז ביתי הפך לדרך היעילה, הקלה והמהירה לצלות בשרים, ירקות דגים וכול מוצר אחר.

גריל גז מסוגים שונים מקנה חימום מהיר ואיכותי יותר של רשתות הצלייה. הוא מאפשר צלייה בטמפרטורה נכונה. הוא אינו מכלכלך כגריל פחמים ופועל על גז – מה שאינו מזהם את הסביבה ואינו מוציא עשן כבד. למוצר זה ישנן מגוון יתרונות, כמו צלייה מדויקת, שליטה בחום, בטיחות ופחות זיהום. אך הוא שונה ממעשנת בשר, שכן הוא מיועד לצלייה מהירה של בשרים ושאר מוצרים. גם בגריל גז ניתן ליצור אפקט של עישון ע"י שימוש במגוון אביזרים כמו קופסת עישון, שבבי עץ וכו'..

ההבדלים בין השניים

ההבדלים המהותיים בין גריל גז למעשנה הם זמני הצלייה, אופן הצלייה והבישול וכמובן זמן ההמתנה והטעם. עם זאת רבים רוצים לרכוש גם את מעשנה וגם גריל גז – כך שמסיבת הברביקיו שלהם תהיה מושלמת!

כיום אנו רואים מגמה שהולכת ומתרחבת של אנשים שבוחרים לביתם גריל גז לצד מעשנה כדי להרחיב את מגוון פעולות הבישול שלהם.

לסיכום, מעשנה היא מוצר ייחודי אשר מאפשרת צלייה איטית וכמובן עישון תוך כדי. העישון מקנה את הטעם המיוחד של הבשר ועסיסיותו.

בעוד שמי שרוצה לקיים מנגל בצורה יעילה ונקייה יותר יוכל ליהנות מגריל גז איכותי שמאפשר צלייה מהירה וכזה שיש בו את השכלולים הדרושים עבור קבלת תוצאות מעולות!

 

הוסיפו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *