איך בוחרים סכיני מטבח לסטייקים?

בכל בית כדאי שיהיה סט של סכינים ייעודיים עבור חיתוך של סטיקים. בשר זה הוא בדרך כלל קשיח בחלקו ולכן יש צורך בסכינים איכותיים אשר מותאמים למטרה זו באופן ספציפי.

בחירה של סכינים 

איך בוחרים סכיני מטבח לסטייקים? התשובה היא אחת, רוכשים סכינים יפניים איכותיים אשר מיוצרים במיוחד למטרה זו. לאורך שנים רבות מייצרים היפנים סכינים יוצאי דופן בטיבם. מדובר בסוגים רבים של סכינים וייצורו של כל אחד מתוכנן למטרה מסוימת. 

המסורת היפנית ארוכת השנים דוגלת בפיתוח של סכינים יוצאי דופן אשר מיוצרים מחומרים המתאימים ביותר לכל צורך. לכן יש סכינים אשר מיוצרים מפלדת דמשק או מפלדות אחרות תוך שינון הלהב או השארתו חלקה. 

גם למשקל של הסכין יש משמעות וזאת כדי ליצור נוחות אופטימלית לסועד שמעוניין לחתוך את נתח הבשר כדי שיהיה לו קל לנגוס ולאכול זאת. 

קולינריה בבית ומחוצה לו

אורחי המסעדות שמגיעים מעת לעת, מזמינים לא אחת סטיק אנטרקוט לאור טעמו המשובח. הם בוחרים כמה גרם הוא יהיה ומה תהיה מידת הצלייה שלו, well done  medium  או כל מידת צלייה אחרת. בכל המקרים כדי לחתוך את נתח הבשר המשובח יש צורך בסכינים מעולים.

השפים של המסעדות מודעים לכך ולכן הם רוכשים סכינים מצוינים. בעת הקנייה מוודאים השפים או מנהלי המסעדה שמדובר באופציה של סכיני מטבח לסטייקים שהם סכינים איכותיים ומיוצרים בתהליך ייחודי הכולל להבים חלקים ולא משוננים. 

לאחר קבלת ההזמנה הספציפית שכוללת סטיק לחלק מיושבי השולחן, המלצרים מניחים סכין אחד או כמה סכינים כאלו על שולחנם של האורחים שהזמינו מנת בשר זו. 

הסועדים במסעדה 

לא אחת נוצר מצב שבו האורחים במסעדה אינם מצליחים לחתוך בקלות את הסטיק וזאת כיוון שהם לא קיבלו סכיני מטבח לסטייקים אלא סוג אחר שאינו מתאים לכך. זו תחושה מאד לא נעימה של הסועדים אך לנוכח המצוקה, הם פונים למלצרים ואכן הם מקבלים את הסכינים המתאימים. מלצרים שאינם מודעים לכך שחייבים להגיש ללקוחות את הסכינים המתאימים בלבד, יוצרים חוסר נעימות מול הלקוחות.

במסעדות רבות השפים יצרו כללי עבודה בנושא ההגשה ולכן המלצרים מודעים לכך והם בוחרים סכיני מטבח לסטייקים עבור הלקוחות הרלוונטיים. 

קנייה של סכינים הביתה קיימים סוגים רבים של סכינים וכדי להיות יעילים, יש בכל בית כמה סוגי סכינים. כמה מהם מתאימים לכמה אופציות ולכן אפשר למצוא בהם כמה שימושים. אך כאשר מדובר על בחירה של סכיני מטבח לסטיקים זהו סוג ייחודי שמיועד רק עבורם ולכן אינו מתאים למאכלים כמו ירקות, פסטה, דגים או סוגים אחרים של בשר. זאת כיוון שדרגות הקושי שלו היא נימוחה ואין כל צורך בסכין בעל יכולות ייחודיות המתאימות רק לסטיקים.

הוסיפו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *