איך לבנות מטבח חוץ?

בעבר הלא כל כך רחוק החצר שלנו נועדה לישיבה מרעננת בחוץ עם עוגה וקפה. לאחר זמן מה הגיע המנגל החשמלי אך עדיין האכילה המשותפת נשארה במטבח הפנימי או בחדר האוכל. בעשור האחרון החלה מגמה חדשה ומלהיבה של מטבחי חוץ מעוצבים לחצר, לגג או למרפסת. בארץ היפה שלנו מזג האוויר נוח בחלק ניכר של השנה, ולכן אפשר לבלות בגינה ובמרפסת, לשבת במטבח החיצוני שלנו וליהנות מאוויר צח ומאווירה נעימה וטבעית.

ומה נגיש לאורחים בחוץ? כל מה שכולנו רוצים זה לאכול משהו טוב כאן ועכשיו. אז מה למעשה חסר? איננו מוכרחים להתפשר בנפנוף במנגל ״על האש״ בזמן שניתן להכין במטבח חוץ שלנו אוכל טעים ונהדר, עם מבחר מגוון של אוכל וקינוחים ממש מול עיני האורחים שלנו. כל זאת כמובן מבלי להתרוצץ הלוך ושוב אל המטבח הפנימי וחזרה. משטח הכנה, כיור ומשטח נירוסטה, גריל איכותי, תאורה מספקת ויפה יחד עם מכשירי ואביזרי חשמל ואתם מוכנים לבשל במטבח החוץ בגינה שלכם.

חברת ברי תעשיות נירוסטה היא אחת מהחברות המתכננות מטבחי חוץ מעוצבים מנירוסטה על פי מידות ודרישות הלקוח מזה למעלה מ 30 שנה. ייצור המטבחים לגינה או למרפסת מתבצע כולו במפעל של החברה בפארק אפק אשר בראש העין, כולל חיבור למערכת פיקוד חשמלי, מערכות גז וקיטור.

Loading...
Loading...

תכנון מטבח חוץ

ממש כפי שעיצבנו את המטבח הפנימי, יש לשים לב גם כאן כי כל  הפונקציות יפעלו יחדיו – מתחם לאחסון הקר כמו לדוגמא לבשר, ומתחם חם עבור הצלייה עצמה. נרצה גם מתחם לח, כזה שנוכל להרטיב ללא בעיה. וכמובן מתחם יותר יבש עבור מאגר מוצרים יבשים. ומה לגבי גודל המטבח חוץ? הוא איננו חייב להיות רחב כפי שתכננו את המטבח הפנימי. נוכל לתכנן את מטבח הגינה קטן יחסית ולמקמו בקרבת המטבח הפנימי כך שגם אם נשכח משהו, לא נאלץ להתרוצץ הלוך ושוב הביתה יותר מדי מאחר והוא יהיה קרוב. נשים לב שהמטבח לא יהיה קרוב מדי אל הבית מאחר ואנו מבשלים וצולים ולא נרצה להכניס אל ביתנו עשן וריח אל פנים הבית. דבר נוסף שיש לקחת בחשבון, ״על האש״ הוא המרכז של התאספות החברים וסביבו כולם נוטים להתכנס ולדון למי יש את הנוסחא המוצלחת ביותר לצליית בשר. בכדי שתהיה אווירת קרבה שכזו בין האורחים לבין המארח רצוי שנארגן את מתחם הישיבה בקרבת אזור הבישול ובכך בזמן שאתם ממנגלים במרץ עבור האורחים הם יוכלו לשבת ממש לצדכם ואולי אף ירגישו צורך בלהיות שותפים בבישול או לפחות בהכנות.

תאורה, הצללת וגימור המטבח

כפי שכתבנו בתחילת המאמר, רצוי לשים דגש על תאורת והצללת המטבח. מבחינת הצללה נוכל להשתמש לדוגמא בשמשייה או פרגולה עבור הגנה על המטבח ועלינו מגשמים, רוחות או שמש לוהטת. נשים לב לא למקמם קרוב מדי אל הגריל מחשש לשריפה. בימי הקיץ החמים נוכל להצטנן עם צ׳ילרים או מאווררים פשוטים יותר.
מבחינת התאורה ניתן דגש רב לחוזק לעיצוב וגם לחסכון. ניתן לשלב תאורה ממוקדת או תאורת כללית אך פרקטית מעל המטבח בכדי להבטיח את נוחות הבישול וגם את היכולת לארח בשעות החשיכה. כמובן שיש לבחור בתאורה אטומה למים ,מאחר ואנו כן צופים שבימי גשם יכולה להיות סכנת התחשמלות.

פקטור נוסף שיש לשים לב אליו הוא גימור הנירוסטה. קיימים מספר סוגים של גימור בפח הנירוסטה והם מט, מחוספס, מבריק, וחלק. אנו ממליצים על החומר המבריק אך מאחר ומדובר בטעם אישי ועיצובי.
אנו נוסיף ונאמר כי מטבחים חיצונים אפשרי כי יגיעו עם או בלי ציוד נלווה ואביזריו לכל מה שקשור לבישול. נסכם בכך כי ללא ספק מטבח חיצוני יוסיף כיף והנאה לחוויית האירוח ובכלל לאיכות החיים היומיומית בחיק המשפחה והחברים.

הוסיפו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *