איך מנקים מנגל, איך מנקים גריל גז?

איך מנקים מנגל וגריל גז מפיח, שמן שרוף וכל מיני דברים דביקים

ברור לכולנו שלנקות את הרשת של המנגל עם בצל זו לא השיטה הטובה ביותר, זו אולי שיטה לעצלנים שחושבים שהחיידקים והפיח שעל הרשת של הגריל מפחדים מקצת בצל

יש דרך פשוטה לנקות את הרשת משאריות הבשר והפיח בלי לקבל התכווצויות שרירים? המקצוענים משתמשים במברשות פליז (אנחנו לא ממליצים, עלול להשיל סיבים שאותם תמצאו בבשר) ובחומרי ניקוי ייעודיים ומבצעים את הניקיון מייד לאחר סיום השימוש. כדאי לכם ללמוד את המלאכה במיוחד אם רכשתם גריל או מנגל גז מקצועי.

באילו חמרי ניקוי כדאי להשתמש?

למי שמכיר מנקיונות לפסח – חומרי ניקוי לתנורים ומסירי שומנים יכולים להיות יעילים מאד להסרת שאריות הלכלוך והשומן השרוף מהגריל ומשאר החלקים של המנגל. חייבים להצטייד מראש בכפפות גומי נוחות (אני אישית לא כל כך אוהב את הריח של חמרי הניקוי אז אני משתמש גם במגן לאיזור האף) .

חשוב לדעת שקודם מרססים , ממתינים כ10 דקות עד שהקצף נספג ואז משפשפים עם סקוטש או צמר פלדה.

במקום חומרי ניקוי אגרסיבים אפשר גם להשתמש בטבליה של מדיח כלים – צריך לפורר אותה (אפשר עם פטיש שניצלים) ולשים את הפרורים בקערה של מים רותחים. אחרי שהטבליה נמסה טובלים המברשת בקערה לפני שמשפשפים את המנגל. ניתן גם לשפוך את הקערה עם המים רותחים, לשפשף עם צמר פלדה ובמידת הצורך לנקות שוב עם נוזל לשטיפת כלים.

תזמון זה הכל בחיים

ככלל, הניקוי הופך קשה יותר ככל שעובר יותר זמן מצליית הבשר ועד שמנקים, לכן מומלץ לפזר את חומר הניקוי על הרשת של הגריל מייד אחרי שהתקררה ולארוז אותה יחד איתנו לפני שחוזרים הביתה מהבילוי

– טיפים של מקצוענים לשאלה  "איך מנקים גריל? " בוידאו הבא

https://www.youtube.com/embed/0S3DHR7a2NA

12 תגובות

הוסיפו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *